Praktyczne ubranka dla noworodka i małego niemowlęcia


Ubieranie noworodka. To była najbardziej stresująca czynność (zaraz po kąpieli) jaką musiałam wykonać, gdy moje dziecko przyszło na świat. Najgorsze było przekładanie ubranek przez głowę. Jeżeli jesteś w trakcie kompletowania ubranek dla Twojego nienarodzonego Bąbla, te porady na pewno Ci się przydadzą.

1. Pajace


To musi znaleźć się wśród ubranek dla dzieci. Wystarczy nałożyć pierw jedną stronę, delikatnie obrócić dziecko w przeciwną stronę podłożyć resztę pod plecki, obrócić dziecko na drugą stronę i założyć drugi rękawek i nogawkę. Możesz też rozpiąć wszystkie napki rozłożyć pajaca i położyć dziecko na środku.
WAŻNE: zwróć uwagę by obie nogawki były rozpinane. To zdecydowanie ułatwia ubranie noworodka.


2. Body na krótki i długi rękaw


Bodziaki. Niby nic strasznego. Jednak w szpitalu doprowadziły mnie do łez, gdy musiałam przełożyć je przez główkę Majki. Dlatego rozwiązanie przedstawione na zdjęciu uważam za genialne! Kładziesz dziecko, zapinasz i gotowe.

3. Spodenki


Uwielbiam te małe, słodkie spodenki z wysokim stanem, który okazał się niezawodny. Łatwo się zakłada, plus dziecka nic nie gniecie. Co jest podwójnie ważne, gdy Bąbel ma jeszcze kikut pępowiny.

4. Bluzeczki


Tu podobnie jak z bodami. Napki, napki, napki. Żadnego zakładania przez główkę.

5. Czapeczki i skarpetki


Tu bez specjalnych wariacji. Jeśli chodzi o czapeczki na dwór to zdecydowanie lepsze są takie z nausznikami a już na pewno wiązane. Jeśli rodzisz latem ten punkt na początku w zasadzie Cię nie dotyczy :)

Przy wyborze ubranek dużą uwagę zwracałam na materiał z jakiego zostały wykonane, a przede wszystkim na miękkość. Sztywnym sztruksowym, jeansowym ubrankom mówię stanowcze nie. Jak dla mnie są zupełnie nie praktyczne, a dla dziecka na pewno niewygodne.

Oczywiście to nie wszystko. Jeśli rodzisz jesienią, zimą lub wczesną wiosną przyda się Tobie kombinezon. Najlepszy będzie taki, który posiada dwa zamki kończące się przed stopami, dzięki czemu nie będziesz musiała wciskać dziecka w rękawki i nogawki.
W zależności od pory roku mogą przydać się bluzy, rajstopki, rękawiczki, sukieneczki i inne ubranka. 

O tym jak uporządkować dziecięce ciuszki pisałam tu.

Komentarze

  1. Ubranek jest naprawdę dużo w różnych sklepach i można spokojnie wybierać w ofertach. Ja zauważyłam bardzo ładne spodenki tutaj https://abc-bobasa.pl/spodnie-dla-niemowlat-218 . Będę chciała coś kupić dla chrześniaka i tak się zastanawiam właśnie co jest mu najbardziej potrzebne ubranek.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz