Truskawkowe śniadanko - naleśniki z mąki kukurydzianej


Sezon na truskawki słodko trwa, więc korzystam z niego na różne sposoby. Oto jeden z nich, zapożyczony od z książki Alaantków





Składniki:

  • 1 szklanka mąki kukurydzianej
  • 1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 szklanka mleka roślinnego lub zwierzęcego (ja dałam pół szklanki mleka krowiego i pół szklanki wody)
  • 1 jajko
  • 3 łyżki oliwy lub oleju (u mnie kokosowy) plus do smażenia
  • ok. 250 gram truskawek

Przygotowanie:

Umyj truskawki i usuń szypułki. Pokrój je na połówki, ćwiartki lub rozgnieć widelcem (ja część pokroiłam w ćwiartki a część zblendowałam blenderem ręcznym).
Połącz pozostałe składniki.
Ciasto można odstawić na 15 minut w chłodne miejsce, dzięki temu będą bardziej pulchne i delikatne. Ja tego nie robię ze względu na ciągły brak czasu i zniecierpliwienie Bąbla.
Na rozgrzanej patelni z odrobiną oleju smaż naleśniki, aż się zarumienią. Delikatnie przełóż na drugą stronę i smaż jeszcze chwilkę.
Naleśniki zawiń w dowolny sposób. Ja kładę jeden na drugi i polewam/posypuję truskawkami.

* Zamiast truskawek możesz użyć innych owoców np. banan z jogurtem naturalnym, dżem, gruszki, jabłka, syrop klonowy lub z agawy.

Liczba porcji: ok 6 sztuk.

Dla mnie i dla Bąbla w sam raz.

SMACZNEGO !







Komentarze